19 Ağustos 2014 Salı

Düdüklüde Zeytinyağlı Taze Bakla

Pazar günü Barbur World Foods'dan taze bakla aldık. Can çok seviyor. Küçükken ben de çok severdim ama artık pek sevmiyorum... Neyse, dün hazır düdüklü varken onda deneyeyim dedim ve ilk düdüklü kullanımımı gerçekleştirdim. Sonuç; 15 dakikada muhteşem bakla! İşte tarifi:


Malzemeler

Taze bakla (bizimkisi yarım kilo kadardı sanırım, belki daha az)
Bir adet küçük kuru soğan
2 yemek kaşığı tepeleme un
Bir limonun suyu
Zeytinyağı (göz kararı koydum)
Bir tatlı kaşığı tuz
Bir tatlı kaşığı toz şeker
Dereotu varsa üstüne dereotu da güzel olur. (Bizde yoktu)

Yapılışı

Baklalar ayıklanıp, yıkanır, Soğan yemeklik küp şeklinde doğranır. Tencerenin içine koyup zeytinyağı ile birlikte harmanlanır. Sonrasında un ve limon suyu karıştırılır. Ben bir kaç damla sıcak su da ekledim un topaklanmasın diye. Bu karışım tencereye dökülür, tuz ve şekeri de ekledikten sonra hepsi karıştırılır. Bu arada bunların hepsi ocağın altı kapalıyken yapılır. Bir cup su eklenir ve düdüklünün kapağı kapatılır. Yüksek ateş açıp kaynamaya bırakılır. Bir kaç dakika sonra zaten düdüklünün tepesi size kaynadığını belirtecek. Ondan sonra ateşin altı kısılır ve 15 dakika pişirilir.






Not: Bu şekilde çabuk ve kolayca pişiyor. Ben internet sitelerinde insanların düdüklü ile yaptıklari halde 45 dk pişirdiklerini gördüm. Sanırım düdüklü tencereye göre değişiyor pişme süresi.