4 Ağustos 2014 Pazartesi

Düdüklüde Zeytinyağlı Fasülye

Evet, baba olacak olmanın verdiği içgüdüsel duyumlar ve gaz ile gidip bir düdüklü tencere aldım. Araştırdığıma göre bu tencereler sağlıklı yemekleri hızlı bir şekilde pişirmek için çok kullanışlı mutfak araçları. Annelerimizi kullanırken görürüz her zaman ama nasıl çalışır tam olarak ne yapar hiç bilmezdim.
Bu alet mükemmel birşey. Eşimin zeytinyağlı fasülye istemesini fırsat bilip birkaç tarif buldum. Bir tane de video buldum çok yardımcı oldu. Benim kullandığım tarif şu:

Malzemeler:

Fasülye
1 adet kuru soğan
2 adet domates
1 çay kaşığı acı biber salçası
1 tatlı kaşığı tuz
2 tatlı kaşığı toz şeker
1 çay bardağı zeytinyağı
1 su bardağı su

Yapılışı:

Fasülyelerin kıçını başını kesip gerekiyorsa kılçıkları temizliyoruz. Ben direk kesme tahtasına bır avuç dizip çat çat kesiyorum yoksa tek tek kim uğraşacak. Burda aldığımız fasülyelerin kılçıkları yokmuş bunu da anladım. Neyse, daha sonra soğanı küçük küpler halinde doğruyoruz buna da yemeklik doğrama deniyormuş. Aynı şekilde domatları da doğruyoruz tabii önce kabuklarını soyuyoruz. Bu işlemleri ben sanırım 30dk içinde hallettim biraz yavaşımdır sebze meyve soyup doğramada.
Daha sonra düdüklü tenceremizin içine fasülyeleri ve soğanları koyuyoruz. Tuzu, şekeri ve salçayı ekliyoruz. Ellerimizi içine daldırıp iyice herşey birbirine girinceye kadar karıştırıyoruz. Ben bunu ilk yaparken yağı da koymuştum ellerim yağ oldu eldiven olursa daha iyi olur veya yağı sonradan eklemek iyi olabilir. 
Malzemeleri karıştırdıktan sonra en üste domatesleri yerleştiriyoruz. Domatlar diğer malzemelerle karışmayacak. Neden bilmiyorum tarifte öyleydi. Yağımızı şööyle gezdirerek döküyoruz ve suyumuzu koyuyoruz.
İşte bu kadar. Şimdi tencerenin kapağını kapatıyoruz. Her tencere biraz farklı ama hepsinin kilidi var bu kilidin kapanması lazım. Daha sonra ocağımız yüksek ateşe getiriyoruz. Yemeğimiz kaynamaya başlayınca tencerenin türüne göre ya bir ıslık ya da bir gösterge göreceksiniz. Benim tencerem hem ses çıkarıyor hem de tepesinde bir araç var o sallanmaya başlıyor. Gösterge her ne ise, bunu gördükten sonra ocağın ateşini orta veya düşük ısıya getiriyoruz. Bunun hemen ardından saatimizi 8 dakikaya ayarlıyoruz. Evet sadece 8 dakika! Bu sürenin sonunda yemeğimiz pişmiş olacak. Yalnız tencerenin kapağını öyle hemen açmıyoruz aman diyeyim! Yüzümüze patlar. Zaman dolunca tencereyi kapağını açmadan soğuk bir ocağa alıyoruz. Sonra bır 15 dakika kadar bekliyoruz ki içerdeki basınç düşsün. Basınç gidince tencerenin bir pimi var o aşağıya iniyor. Bu inince kapağımızı açabiliriz. İşte fasülye hazır mis gibi. Kaşıkla biraz karıştırıp tencerede veya bir kapta soğumaya bırakın.