17 Aralık 2014 Çarşamba

Doğum Yolu Kontrolleri

Son birkaç hafta çok hızlı akıp geçti ne olduğunu anlamadım. Buraya da olanları yazamadım. Tek bir yazıda olan biteni özetleyeyim...


16 Kasım Haftası
En son yazının ardından ben okula yoğunlaştım. Gözde gayet iyi bir şekilde devam etti gebeliğine. Bu arada Dragon Age çıktı :) 

23 Kasım Haftası
Neyse ertesi hafta Şükran günü kutlandı. Biz Yüksel ablaya gidicektik ama Gözde'nin midesi çok bulandı o yüzden evde oturduk dışardan bişeyler alıp. O hafta kontrole gittik ve ilk cervix kontrolü gerçekleşti! Gözde de işi bıraktı bu hafta.

1 Aralık Haftası
Aralık ayına girdik! Çarşamba günü doktora gittik, doğum yolu 1.5 cm açıklıkta ve %60 incelikteydi. Doktor bebeğin kafasına dokundu! Tabii çok heyecanlandık. Herkese haber verdik ve bir panik havası yarattık istemeden de olsa :) Bu panikle beraber Gözde'nin annesine bilet bakmaya başladık. Benim annem de kardeşimin kampı dolayısıyla ve bu olay vesilesiyle bize gelmeye karar verdi. Sanırım tarihleri tam olarak oturtamadım ama neyse. 
Ayın 3'ünde Çarşamba akşamı annem bize geldi. Ertesi gün de Gözde'nin annesini ve kuzenini havaalanından aldık. Çok güzel bir 4 gün geçirdik hep beraber. Annem sağolsun bir sürü yardımı oldu bize, Gözde'nin annesi de gelerek bizi çok rahatlattı :)

7 Aralık Haftası
Bu hafta pek birşey olmadı. Annem eve geri döndü, babam Türkiye'den yola çıktı haftasonu geldi. Biz doktora gittik kontrolde sadece yarım santim açılma olmuş. Gene de beklemye devam tabii yapacak birşey yok :) Kayınvalidem çok vakit geçiremeyecek diye endişeleniyoruz ama hallolur ya. Bu arada okul dönemi bitti dersleden geçtim. Çok rahatladım.

14 Aralık Haftası
Babam dün geldi telefonda konuştuk daha görüşemedik. İş yerinde schedule değişti daha rahatlattı Ocak ayına kadar. Hala beklemedeyiz ama biraz değişmeler var. Pazartesi doktor tekrar kontrol yaptı ve yarım santim daha açılma var. 2.5 cm ve cervix tamamen incelmiş. Gözde bir önceki gece kasılmalar yaşadı düzenli olarak biz de bunu doktora söyledik. Biraz daha sancılı ağrılar başlaması gerektiğini ama bu hafta içinde olabileceğini söyledi doğumun.

Bugün 17 Aralık ve Gözde sabah hafif sancılarla uyandı. Kasılmaları ve sancıları devam ediyor ama daha bir artış yok. Herşeyimiz hazır beklemedeyiz :) Yarın Soren'in tahmin edilen doğum günü. Bakalım tutacak mı?